Lucernička - návod na svietnik

15:32

Ako som plietla svetielko lásky. Alebo návod na lucernu - lampášik.

 Najnovšie ma chytila vášeň v papierovom pletení. A včera som vyskúšala takúto závesnú lucerničku so srdiečkom.

V prípade, že sa Vám páči, môžete si ju vyrobiť aj sami. TU je návod:



Základ je vyrobiť si ruličky z papiera, tu nájdete návod, ako to robím ja.

Plus ďalšie veci, ktoré k tomu budeme potrebovať :





  1. vyrobené ruličky                                                               

  2. štipce

  3. zaváraninový pohár - čo chceme opletať

  4. tavnú pištoľ - alebo lepidlo

  5. hrubší drôt

  6. cvikacie kliešte na drôt

  7. chuť a trpezlivosť tvoriť :D 


1. Začíname zlepenín ruličiek, keďže som sa rozhodla aj pre vypletané dno, prekrížime si 6 ruličiek po 2, aby nám vznikla takáto hviezdička





2. Pod spodné ruličky zasunieme dve opletacie ruličky, a opletáme dvoma, najskôr opletáme každé dve ruličky štýlom jedna opletacia rulička vrchom druhá spodkom. Takto postupujeme asi 3x potom začneme opletať každú jednu teda ich rozdelíme a striedavo opletáme už každú jednu, vypletieme si veľkosť, ktorú potrebujeme mať pod pohárom. Keď sa nám ruličky skrátia jednoducho si ich nadpojíme vsunutím tenšieho konca do hrubšieho s tým, že ich zlepíme.








3. začíname opletať do výšky, a osnovné ruličky si pripneme štipcami o vrch pohára a striedavo opletáme ja som opletala do výšky vrúbok na pohári, pretože srdiečko som si vytvorila veľkosťou asi na stred pohára.















4. Srdiečko vytvoríme jednoducho do ruličky si vložíme drôt a následne z neho poohýbame srdiečko, v strede spojíme drôt zatočením a aby mi nebolo vidieť drôt nasunula a zalepila som ruličku. Srdiečko si vložíme stredom k jednej ruličke. Ja som spodnú časť prilepila tavnou pištoľou, aby lepšie držalo, ruličku si prevlečieme cez vrch a tiež ju tam prilepíme, pretože keď opletieme srdiečko až k vrchu ďalej budeme opletať celý pohár. V opletaní pokračujeme ďalej kým sa nedostaneme k srdiečku.

















5. Keď sa dostaneme opletacími ruličkami k srdiečku pokračujeme akoby ďalej jedna rulička ide zo spodnej časti druha zvrchu. A ruličky zatočíme smerom spať a pokračujeme ďalej, aby nám to pekne sedelo. Zozačiatku sa mi úplne najlepšie nedarilo, ale neskôr to už išlo lepšie. Upletieme celý rad a opäť sa dostaneme k druhej strane srdiečka, pokračujeme tak isto otočíme sa a ideme späť. takto opletáme celé srdiečko.









6. následne pokračujeme v opletaní celého pohára urobíme si pár riadkov, ja som potom pohár vytiahla a vzniknuté medzery som ešte vyplietla samostatne vloženou ruličkou, ktorú som z vnútornej strany zalepila.











7. tesne pred koncom opletania som si odstrihla kus drôtu dĺžky obvodu pohára a druhý dlhší, aký som chcela držiak na zavesenie. Na drôte som urobila dve očká, ktoré som prevliekla do drôtu, ktorý som okolo hrdla pohára riadne zatočila kliešťami aby dobre držal na mieste. Napokon som doopletala celý pohár.  A máme hotovo, hotový pohár môžeme prelakovať a akokoľvek dekorovať. Rôznymi stužkami, mašličkami, suchými kvetmi poprípade nafarbiť, ozdobiť servítkovou technikou atď.






Môj prvý kostrbatý prototyp, ale ďalší už bude podarenejší.

Prajem Vám veľa zábavy pri tvorení.


You Might Also Like

0 komentárov

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images