Studený porcelán

15:03






Handmade ozdôbky do domácnosti


Veľmi sa mi páčia závesné dekorácie z rôznych hmôt, no cena nieje vždy najnižšia. Ako vždy hľadám najlacnejšiu a najefektívnejšiu cestu za svojim cieľom, a i tentokrát som ju našla.







Ahojte dnes som sa rozhodla Vám ukázať, ako jednoducho a lacno si viete vyrobiť hmotu, z ktorej si môžete vytvorilkovať krásne jednoduché dekorácie.


Čo na to potrebujeme :

Suroviny:
  • Jedlú sódu (sóda bikarbóna) 100g na jednu dávku
  • Kukuričný škrob (gustin)  50g na jednu dávku
  • Vodu    75ml

Pomôcky:
  • vareška
  • hrniec 
  • zdroj tepla ( sporák )
  • miska

 Postup:  

  1. Do hrnca si vysypeme sódu aj škrob, premiešavame a zahrievame (aby sa hmota trošku prehriala)
  2. Po pár minútach prilejeme vodu (je jedno akej teploty bude)
  3. Za stáleho miešania sledujeme stav zmesi, keď je z nej tvárna hmota, je hotová
  4. Necháme ju trošku vychladnúť- prikrytú vlhkou handrou,aby neobschla
  5. A môžeme sa pustiť do toho, vyvaľkáme na asi 0,5 cm hrúbku radšej hrubšie trošku, aby sa nám neohli a nelámali a vykrajujeme rôzne vzory Fantázii sa medze nekladú
  6. Dáme na plech na pečenie, ja som použila aj papier na pečenie a vo vyhriatej rúre na 100 °C asi hodinu, ale po pol hodine ich otočíme, pretože pri pečení z jednej strany by zospodu zostali nevysušené
  7. Z rúry ich vyberieme a necháme vychladnúť, následne ich môžeme ďalej dekorovať, napr. ja som ich ozdobila servítkovou technikou.

    Táto hmota je samotvrdnúca, ak ju nechcete piecť stačí, že ju necháte cca 2 dni len tak položenú a pomaly vytvrdne.

Pozrite si video návod. Príjemné tvorilkovanie


 

You Might Also Like

0 komentárov

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images